Algemene Voorwaarden | Het Relatie Atelier
Je leest hier hoe ik (Het Relatie Atelier) met jou of jullie omgaan. Wat je van mij kunt verwachten, maar ook wat ik van jou of jullie verwacht. Voor de leesbaarheid wordt jij, of worden jullie als Cliënt of Cursist aangesproken met ‘je’, ‘jij’ en ‘jou’, en waar ‘ik’ en ‘mijn’ staat gaat het over Het Relatie Atelier. Deze Algemene Voorwaarden zijn ook als PDF bestand te downloaden.
Benamingen
Opdrachtgever: diegene die aan Het Relatie Atelier de opdracht geeft (jijzelf of bijvoorbeeld je werkgever).
Cliënt / Cursist: de persoon die deelneemt aan een sessie coaching of therapie, een workshop of opleiding e.d.
Contact en bereikbaarheid
Wanneer je een vraag stelt per e-mail of voicemail, krijg je meestal binnen een tot twee werkdagen antwoord en uiterlijk binnen een week (vakantieperiodes en feestdagen uitgezonderd).
Aard van de dienstverlening
Alle diensten van Het Relatie Atelier zijn inspanningsverbintenissen, gericht op inzicht en bewustwording. Je past deze naar eigen keuze al dan niet toe. Het Relatie Atelier kan geen garantie voor succes en/of het behalen van doelen geven.
Informatieverstrekking
Alle gegevens die nodig zijn voor een goede uitvoering van de opdracht, dienen jij en je Opdrachtgever vooraf aan Het Relatie Atelier te verstrekken. Zoals bijvoorbeeld persoonlijke omstandigheden, medicijn- en alcoholgebruik, en eerdere (psychologische) behandelingen en/of diagnoses.
Annulering van coaching en therapie
Wanneer je niet kan komen op een afspraak, dien je dat minimaal 48 uur voor de afspraak door te geven. Daarbij gaan we uit van werkdagen. Dus een afspraak op maandag om 14:00 uur kun je annuleren voor donderdag 14:00 uur.
Wanneer je niet minimaal 48 uur tevoren afzegt of niet verschijnt op een afspraak, worden de kosten voor die afspraak in rekening gebracht.
Annulering van workshops en opleidingen
Binnen 14 dagen na je inschrijving mag je kosteloos en zonder opgaaf van redenen annuleren. Daarna ben je annulerings- en administratie kosten verschuldigd, deze bedragen € 45,-.
- Wanneer je annuleert binnen 4 weken voor aanvang van de workshop of opleiding, ben je 50% van het deelnamebedrag verschuldigd.
- Wanneer je annuleert binnen 2 weken voor aanvang ben je het volledige deelnamebedrag verschuldigd.
Annuleren doe je per e-mail waarbij de datum van ontvangst de annuleringsdatum is.
Wanneer Het Relatie Atelier, bij onvoldoende aanmeldingen, besluit een workshop of opleiding te annuleren, ontvang je hiervan direct bericht. In dat geval wordt het gehele door jou overgemaakte bedrag binnen twee weken teruggestort.
Planning van workshops en opleidingen
Het Relatie Atelier heeft het recht de data en/of tijden van een workshop of opleiding te wijzigen.
Wanneer een opleiding of workshop tussentijds onderbroken moet worden, zal ik mijn best doen om de opleiding of workshop te laten doorgaan zoals bedoeld. Wanneer dat niet lukt, zal het door jou overgemaakte bedrag (deels) teruggestort worden.
Intellectueel eigendom
Op door Het Relatie Atelier verstrekte (cursus)materialen zit copyright. Je mag alleen iets kopiëren indien je toestemming hebt gekregen.
Betalingen
Bij coaching en therapie ontvang je achteraf een factuur.
Bij inschrijving voor een workshop of opleiding ontvang je de factuur vooraf.
Wanneer je een factuur ontvangt van Het Relatie Atelier dien je die binnen 14 dagen te betalen.
Wanneer je niet tijdig betaalt komen de kosten van incasso voor rekening van jou of je Opdrachtgever.
Wachtlijst
Is er op het moment van jouw aanmelding geen plaats, dan plaats ik je op een wachtlijst. Je krijgt daarvan bericht. Wanneer er een plaats vrijkomt, benader ik degene die boven aan de wachtlijst staat.
Ethiek en klachten
Het Relatie Atelier is aanspreekbaar op menswaardig en ethisch handelen.
- Wanneer je niet tevreden bent over een dienst, meld je dit binnen veertiendagen per e-mail of schriftelijk aan Het Relatie Atelier. We gaan dan samen kijken hoe jouw klacht verholpen kan worden.
2. Indien je ontevreden bent over de afhandeling van jouw klacht door Het Relatie Atelier, kan je je schriftelijk richten tot de klachtencommissie van De Ethische Commissie van Phoenix Opleidingen te Utrecht, waaraan ik verbonden ben.
Klachten worden binnen 4 weken behandeld. Wanneer er een langere tijd nodig is om onderzoek te doen, wordt je hiervan binnen deze vier weken hiervan op de hoogte gebracht. Daarbij wordt het uitstel toegelicht en wordt er een indicatie gegeven wanneer een beoordeling gegeven kan worden.
Het oordeel van de klachten- en/of geschillencommissie is voor jou en mij bindend en eventuele consequenties worden door Het Relatie Atelier snel afgehandeld.
Een klacht zal altijd vertrouwelijk worden behandeld. Een klacht en de wijze van afhandeling wordt beveiligd en digitaal twee jaar bewaard.
Aansprakelijkheid
Het Relatie Atelier is niet aansprakelijk voor schade bij de Cliënt en/of Opdrachtgever:
- die voortvloeit uit een reeds voor de aanvang van de dienstverlening bij de Cliënt aanwezige fysieke gesteldheid of geestelijke gemoedstoestand.
- doordat Het Relatie Atelier is uitgegaan van onjuiste en/of onvolledige verstrekte gegevens (zie ook het kopje Informatieverstrekking).
- door wijzigingen in de data en/of tijdstippen van een sessie, workshop of opleiding.
Indien Het Relatie Atelier wel aansprakelijk is voor schade, dan is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag waarop zijn algemene bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering aanspraak geeft.
Vrijwaring
Derden kunnen aan de dienstverlening van Het Relatie Atelier geen rechten ontlenen.
Vindplaats
Deze algemene voorwaarden zijn vindbaar op de website https://www.hetrelatieatelier.nl.
Privacy
Hoe ik omga met dat wat ik over jou te weten kom staat beschreven in het privacy regelement van Het Relatie Atelier.